Google SEA

Een succesvolle Adwords campagne opzetten

Google SEO

SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’. Wanneer u een zoekopdracht plaatst in Google krijgt u boven- en onderaan de werkelijke resultaten voor uw zoekopdracht een aantal advertenties te zien van de zoekmachine. Het plaatsen van dergelijke advertenties verloopt via Google Adwords. Google Adwords is een vrij uitgebreid systeem en vereist bepaalde kennis om een advertentiecampagne succesvol te laten zijn.

Wat wij doen voor uw campagne

Allereerst is het belangrijk te onderzoeken op welke zoekwoorden (keywords) u gevonden wilt worden. Vervolgens worden voor de keywords waarop u gevonden wilt worden advertenties aangemaakt die geoptimaliseerd zijn om de kosten te drukken en de conversie zo hoog mogelijk te krijgen. Wij maken hierbij gebruik van de volledige functionaliteiten van Adwords. U ontvangt daarbij wekelijks een overzicht van de kosten en baten (behaalde doelen) van de campagne.

Tips voor een succesvolle campagne

Wilt u het liever zelf doen? Dan hebben wij alvast enkele handige tips voor u:

Houdt uw keywords specifiek

Wanneer u een vergelijkingswebsite heeft in de verzekeringsbranche wilt u uiteraard geen bezoekers die op zoek zijn naar het vergelijken van leasecontracten. Het is daarom slim om niet te adverteren op het zoekwoord ‘vergelijken’, maar op ‘verzekering vergelijken’. Daarnaast is het handig om deze keywords specifiek te maken voor Google door deze tussen de tekens [ en ] te zetten. Hiermee verteldt u Google dat uw advertentie alleen getoond mag worden wanneer naar deze specifieke combinatie van zoekwoorden gezocht wordt.

Maak voor elk keyword een advertentie aan

De kosten die u betaalt aan Google worden gerekend per klik. Wanneer uw advertentie echter een hogere klik-rate heeft dan andere advertenties, worden uw kosten hierdoor omlaag gebracht. Zo kan het zijn dat de ene persoon 2 euro per klik betaalt voor een advertentie op de 3e plaats, terwijl de persoon op de 1e plaats maar 1,80 per klik betaalt door een veel betere klik-rate.

Pas uw biedingen voor mobiele devices aan

Het mag duidelijk zijn dat een webshop met een lang registratieproces weinig verkoop zal realiseren via mobiele devices. Het is daarom van belang uw biedingen voor deze devices te verlagen.

Maak gebruik van een Adwords coupon

Waarschijnlijk heeft u deze al eens voorbij zien komen, de Adwords coupon welke u recht geeft op een bepaald bedrag aan gratis advertentie tegoed. Deze coupons variëren in waarde van 25 euro tot wel 100 euro. Dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Stel doelen in

Google biedt gebruikers de mogelijkheid zogenaamde ‘doelen’ in te stellen bij de campagne. Stel dat u bijvoorbeeld een webshop heeft en op elk verkocht item 30 euro winst maakt. Dan wilt u natuurlijk weten of de campagne rendabel is, dat wil zeggen of de kosten van het adverteren wel opwegen tegen het rendement. Het is mogelijk om in dit geval bestellingen te koppelen aan de advertentie kliks. Op deze manier krijgt u een perfect inzicht in hoeveel rendement uw campagne oplevert.

* Prijzen zijn per maand en excl. advertentiekosten op basis van een minimale looptijd van 6 maanden

Small€99

  • Aantal advertenties1
  • Keyword onderzoek
  • Concurrentie onderzoekx
  • Optimalisatie p/m3 uur
  • Wekelijkse reportage
Offerte aanvragen

Medium€149

  • Aantal advertenties3
  • Keyword onderzoek
  • Concurrentie onderzoek
  • Optimalisatie p/m6 uur
  • Wekelijkse reportage
Offerte aanvragen

Large€249

  • Aantal advertenties5
  • Keyword onderzoek
  • Concurrentie onderzoek
  • Optimalisatie p/m10 uur
  • Wekelijkse reportage
Offerte aanvragen