Website SEO

Vindbaarheid in Google verbeteren

Google SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). SEO omvat zowel OnSite (titels, tags, content enz.) als OfSite factoren zoals het verkrijgen van relevante backlinks. In de eerste plaats is het uiteraard belangrijk dat een website iets te bieden heeft waar de consument naar op zoek is. Daarbij moet het ook voor zoekmachines duidelijk zijn waar een website of bepaalde pagina over gaat. Indien een website uniek en waardevol is, ontvangt deze een hogere waardering dan wanneer dit niet het geval is. Daarnaast is het voor de positie van de website binnen de verschillende zoekmachines belangrijk dat de waarde van de website wordt erkend door andere websites.

Backlinks opbouwen

Zoekmachines beschouwen een link naar een website als een erkenning van toegevoegde waarde van deze website. Het is dus belangrijk om een groot aantal websites zo ver te krijgen te verwijzen naar uw website. Daarbij moet wel rekening gehouden worden met de waarde die de zoekmachines op hun beurt weer aan de verwijzende website hechten. Een link van een website met een slechte reputatie kan zelfs schade toebrengen aan de positie van een website. Een link van een zeer goed aangeschreven website kan daarentegen een boost opleveren voor de positie van een website in de zoekresultaten.

Verschillende backlinks

Er zijn verschillende backlinks te verkrijgen. Zo kan een verwijzende website een link plaatsen op zijn linkpagina, maar is het ook mogelijk een link in een artikel te plaatsen. Een link in een artikel is weer van meer waarde dan een link op een linkpagina.

SEO artikellink

Een link in een artikel is dus zeer waardevol (indien deze op een waardevolle website wordt geplaatst). Een goed artikel schrijven op basis van bepaalde keywords is daarbij cruciaal. Hierbij moet gelet worden op de zogenaamde ‘keyword density’. Een bepaald zoekwoord moet niet te veel en niet te weinig herhaald worden. Indien bijvoorbeeld het keyword al drie keer in de titel herhaald wordt, kan het artikel worden opgemerkt als spam.

OnSite SEO factoren
Google SEO

Naast het opbouwen van waardevolle backlinks is het belangrijk een website te hebben die code-technisch goed is opgebouwd. Er zijn veel factoren die bepalend zijn voor het al dan niet succesvol scoren in Google. De belangrijkste factoren zijn daarbij: de paginatitels en omschrijvingen, het aantal pagina’s, aantal uitgaande links en ratio van html t.o.v. tekst. Een pagina met weinig tekst scoort een stuk slechter dan een pagina met voldoende tekst. Een goede pagina bevat derhalve rond de 500 woorden en maakt gebruik van de verschillende heading tags. Verder zijn factoren als een sitemap, snelheid van de server, page caching mechanisme en een eventueel SSL certificaat van invloed op uw ranking.

SEO effect neemt tijd

Het effect van aanpassingen aan de code en plaatsing van backlinks neemt tijd in beslag. In veel gevallen wordt een backlink pas na lange tijd als zodanig aangemerkt door de zoekmachines. Verwacht dus geen direct effect na SEO verbeteringen aan uw website. U zult merken dat bij een goede SEO campagne het aantal bezoekers na ongeveer een maand licht zal beginnen te stijgen.

* Vermelde prijzen zijn per maand
* Minimale contractduur is 12 maanden

Small€99

  • Cuncurrentielaag
  • SEO scan website
  • SEO artikelen
  • Maandelijkse reportage
  • Artikelen per jaar30
  • Links per jaar60
  • Concurrentieonderzoekx
Offerte aanvragen

Medium€149

  • Cuncurrentiegemiddeld
  • SEO scan website
  • SEO artikelen
  • Maandelijkse reportage
  • Artikelen per jaar50
  • Links per jaar80
  • Concurrentieonderzoek
Offerte aanvragen

Large€249

  • Cuncurrentiehoog
  • SEO scan website
  • SEO artikelen
  • Maandelijkse reportage
  • Artikelen per jaar90
  • Links per jaar100
  • Concurrentieonderzoek
Offerte aanvragen